Zamieszczone przez mishenka
1.4tsi Głośna praca po uruchomieniu
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez sezamek1Zamieszczone przez wampajerZamieszczone przez tomkr82Kris 75
jak możesz to nagraj filmik rozruchu "po nocy"
Coraz częściej niestety rozruch przebiega podobnie jak na tym filmie:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Samochód jest po gwarancji i w związku z tym pytania:
1) Czy ktoś może polecić fachowców na śląsku, którzy w razie konieczności wsadziliby swoje PEWNE ręce pod maskę?
2) Czy ktoś zna dobre źródło niezbędnych części zamiennych?
I dodatkowe pytania - do wróżki:
3) Jakie jest ryzyko nie wykonywania naprawy?
4) Jakie jest prawdopodobieństwo, że po wymianie kompletu rozrządu problem zostanie defiintywnie rozwiązany?
Pozdrawiam,
Mam kilka pytań do kolegi wampajer, a mianowicie:
1. Czy w dalszym ciągu w twoim silniku w czasie rozruchu słychać terkotanie?
2. Czy zdiagnozowałeś usterkę powodującą to terkotanie?
3. Czy znalazłeś fachowca, który zajął się tym terkotaniem?
4. Czy znalazłeś źródło niezbędnych części zamiennych?
5. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?
W moim 1,4 TSI w Octavii, także raz na kilka odpaleń słychać TO NIESZCZĘSNE TERKOTANIE. Jednakże terkocze raczej na ciepłym silniku. Na zimnym terkocze sporadycznie.
Ad. 1. Przez ponad tydzień eksploatacji ilość uruchomień silnika, przy których słychać było terkotanie: jedno uruchomienie, czyli spadek o ok. 90%. Olej to Motul Specific 507.00. Jest lepiej niż po poprzednim przeglądzie przy 30.000 km (wtedy zalany był Castrol Edge 5W30).
Ad. 2. ASO wykonało test wg ich wewn. procedury testowania układu rozrządu. Wyszło im, że napinacz jest w porządku.
Ad. 5. Mimo, że gwarancja się skończyła ASO jest skłonne partycypować w kosztach części (udział > 50%). Z tym, że najpierw test musi wykazać problem z układem rozrządu.
Pozdrawiam,
Komentarz
-
-
ja juz ze 100 % ustalilem, ze moj pojaz uruchamia sie z wysokimi obrotami i wyciem gdy : 1) silnik jest zimny (np po nocy) i samochod stoi w temperaturze otoczenia > 17 stopni Celsjusza. Gdy temperatura przewyzsza 17 stopni (co pokazuje mi komputer po przekreceniu kluczyka) to jestem 100% pewny, że samochod uruchomi sie jak na zalaczonym wczesniej filmie. Natomiast gdy temperatura otoczenia jest nizsza, pojazd uruchamia sie na niskich obrotach (byc moze przez 2-3 sekundy slychac go glosniej). Samochod zostawiony przedwczoraj po poludniu do ogledzin i testow w ASO Skody w Siedlcach. Zglosilem kilka usterek w tym terkaczacy filtr paliwa, wadliwy boczek podprcia drzwi kierowcy - pofalowanie materialu, problem z radiem SWIGN, ktore w okresie letnim kilkakrotnie potrafilo sie wlaczyc i wylaczyc samoczynnie kilkanascie razy oraz slyszalny cicho odglos puknięcia przy puszczaniu sprzegla na biegu jałowym. Jestem ciekaw jaka bedzie diagnoza serwisu i czy usterki zostana usuniete. Oczywiscie napisze jak ekipa z Carsed-u podeszła do problemu.Toma
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Vojtek1,9tdiNowe auto a takie ciulstwo chyba ci to zle poskladali.Wspolczuja.
Mój ma 31kkm przez 1,5 roku i pracuje tak samo od momentu jak wyjechałem nim z salony.
Słyszałem kilkainnych i też tak pracują.
mishenka on tak terkocze i szerokości życzę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomkr82ja juz ze 100 % ustalilem, ze moj pojaz uruchamia sie z wysokimi obrotami i wyciem gdy : 1) silnik jest zimny (np po nocy) i samochod stoi w temperaturze otoczenia > 17 stopni Celsjusza. Gdy temperatura przewyzsza 17 stopni (co pokazuje mi komputer po przekreceniu kluczyka) to jestem 100% pewny, że samochod uruchomi sie jak na zalaczonym wczesniej filmie. Natomiast gdy temperatura otoczenia jest nizsza, pojazd uruchamia sie na niskich obrotach (byc moze przez 2-3 sekundy slychac go glosniej).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147Zamieszczone przez Vojtek1,9tdiNowe auto a takie ciulstwo chyba ci to zle poskladali.Wspolczuja.
Mój ma 31kkm przez 1,5 roku i pracuje tak samo od momentu jak wyjechałem nim z salony.
Słyszałem kilkainnych i też tak pracują.
mishenka on tak terkocze i szerokości życzę.Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente
Komentarz
-
-
Witam,
Może odświeżę trochę temat gdyż mam podobny problem. W yeti mam silnik 1.4 TSI, który pracuje dość głośno jak się rozgrzeje. Między 2500 - 4000 pracuje jak traktor. Praca taka nie występowała zawsze podczas docierania silnika, pracował on naprawdę cicho teraz zrobiło się znaczeni głośniej. Dodam, że samochód mam 2 miesiąc a przejechane mam 2tys. km.
W ASO usłyszałem, że samochód jest rzeczywiście głośny ale nic niepokojącego się nie dzieje. Moje pytanie jest takie czy mogę sprawdzić coś jeszcze by dowiedzieć się czy wszystko z nim w porządku.
Sprawdzałem na razie poziom oleju i jest w normie.
Dziękuję za wszelkie wskazówki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147wszystko jest kwestia o ile głosniej motor pracuje
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Zamieszczone przez zbigniew147wszystko jest kwestia o ile głosniej motor pracuje
Komentarz
-
-
znowu się zamotałem ? :lol: to w końcu to Yeti hałasuje na biegu jałowym czy podczas jazdy ? bo Kolega coś tam wspomina o:
Zamieszczone przez pkleszczMiędzy 2500 - 4000 pracuje jak traktor
zresztą kto za tym trafi :diabelski_usmiechSPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147Zamieszczone przez Vojtek1,9tdiNowe auto a takie ciulstwo chyba ci to zle poskladali.Wspolczuja.
Mój ma 31kkm przez 1,5 roku i pracuje tak samo od momentu jak wyjechałem nim z salony.
Słyszałem kilkainnych i też tak pracują.
mishenka on tak terkocze i szerokości życzę.
Panowie, dostajecie histerii. 1.4 tsi to świetny silnik, trzeba jeździć i nie słuchać za bardzo.
Też mam czasem takiego pierdolca że nasłuchuję dźwięków w samochodzie. Były stuki zawieszenia, stuki przy zmianie biegów w dsg. Pewnie są nadal, ale jakoś mi przeszło ;-) Pompę paliwa (lub filtr) też mi hałasuje.
Nie zawsze sam stosuję się do tej rady, ale czy nie lepiej posłuchać radia ?
Na forum superbclub.pl koledzy chwalą się przebiegami ponad 100 tys w 1.8 tsi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysnDołączam się do opinii. Mój odpalony pod salonem, jeszcze oklejony folią wystartował z podwyższonymi obrotami, hałas jak w dieslu.
Panowie, dostajecie histerii. 1.4 tsi to świetny silnik, trzeba jeździć i nie słuchać za bardzo.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Chodzi mi o to, że wszytskie te terkotania pomp paliwa czy stuki w zawieszeniu to "pikuś" - w najgorszym wypadku po gwarancji wyłożysz 200 - 500 pln i problem z głowy.
Jak po gwartancji padnie "wariator" to w najlepszym wypadku wydasz 2000 pln (wariator + robocizna), w gorszym wypadku 4000 pln (wariator + rozrząd + robocizna) a w najgorszym wypadku ca 15.000 (wymiana silnika po zerwaniu łańcucha).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydChodzi mi o to, że wszytskie te terkotania pomp paliwa czy stuki w zawieszeniu to "pikuś" - w najgorszym wypadku po gwarancji wyłożysz 200 - 500 pln i problem z głowy.
Jak po gwartancji padnie "wariator" to w najlepszym wypadku wydasz 2000 pln (wariator + robocizna), w gorszym wypadku 4000 pln (wariator + rozrząd + robocizna) a w najgorszym wypadku ca 15.000 (wymiana silnika po zerwaniu łańcucha).
mozna taniej ;-)kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
jamesbondzio, nie po to kupowałem nowe auto, żeby do niego ładować silnik niewiadomego pochodzenia (który również może być po przygodzie z zerwanym łańcuchem) .....
Jakbym kupił "funkiel-nówkę" tdi od żony prezesa banku w Niemczech w skórze banan, w klimie, w kombi i w dsg to miałbym w dupie jaki tam jest silnik w środku .....
Komentarz
-
-
rozmawiałem z kolegą który jeszcze niedawno pracował w ASO skody w Szczecinie i mówił mi że zdarzają się skody w których były wymieniane napinacze. Nie we wszystkich ale faktycznie było to problem. Poradził mi że jak zauważe że coś jest nie teges aby jechac jak w dym i jak tylko zdiagnozują to wymienią - ale wspomniał że nie we wszystkich zgłaszanych zdjagnozowali to - czasami to była nadwrażliwość uzytkowników niż rzeczywista usterka - moja narazie pracuje tak jak przy odbiorze wiec mi nie wymienią.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydjamesbondzio, nie po to kupowałem nowe auto, żeby do niego ładować silnik niewiadomego pochodzenia (który również może być po przygodzie z zerwanym łańcuchem) .....
Jakbym kupił "funkiel-nówkę" tdi od żony prezesa banku w Niemczech w skórze banan, w klimie, w kombi i w dsg to miałbym w dupie jaki tam jest silnik w środku .....
tez mam 1.4 TSI i śledze watek ..w sumie dwa wąttki równolegle..kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
Komentarz