1.4tsi Głośna praca po uruchomieniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • winni77
    RS
    • 2009
    • 2183
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez mishenka
    czy to tak ma chodzic?
    Tak IMO całkiem normalnie.
    Mój "Batmobil"

    Komentarz

    • Vojtek1,9tdi
      Rider
      • 2010
      • 264

      Toś pokozoł, beztoż to robi larmo jak stary ursus. Sprzedej to pieruństwo i kup sie diesla, larmo mosz to samo, a polić bydzie myni!
      Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

      Komentarz

      • wampajer
        Classic
        • 2009
        • 8

        Zamieszczone przez sezamek1
        Zamieszczone przez wampajer
        Zamieszczone przez tomkr82
        Kris 75
        jak możesz to nagraj filmik rozruchu "po nocy"
        Moja Octavia z jest marca 2009r. Przebieg ok. 57000 km.

        Coraz częściej niestety rozruch przebiega podobnie jak na tym filmie:
        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


        Samochód jest po gwarancji i w związku z tym pytania:
        1) Czy ktoś może polecić fachowców na śląsku, którzy w razie konieczności wsadziliby swoje PEWNE ręce pod maskę?
        2) Czy ktoś zna dobre źródło niezbędnych części zamiennych?

        I dodatkowe pytania - do wróżki:
        3) Jakie jest ryzyko nie wykonywania naprawy?
        4) Jakie jest prawdopodobieństwo, że po wymianie kompletu rozrządu problem zostanie defiintywnie rozwiązany?


        Pozdrawiam,
        Witam

        Mam kilka pytań do kolegi wampajer, a mianowicie:
        1. Czy w dalszym ciągu w twoim silniku w czasie rozruchu słychać terkotanie?
        2. Czy zdiagnozowałeś usterkę powodującą to terkotanie?
        3. Czy znalazłeś fachowca, który zajął się tym terkotaniem?
        4. Czy znalazłeś źródło niezbędnych części zamiennych?
        5. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?

        W moim 1,4 TSI w Octavii, także raz na kilka odpaleń słychać TO NIESZCZĘSNE TERKOTANIE. Jednakże terkocze raczej na ciepłym silniku. Na zimnym terkocze sporadycznie.
        Aktualizacja. Samochód jest już po październikowym przeglądzie (60.000km).
        Ad. 1. Przez ponad tydzień eksploatacji ilość uruchomień silnika, przy których słychać było terkotanie: jedno uruchomienie, czyli spadek o ok. 90%. Olej to Motul Specific 507.00. Jest lepiej niż po poprzednim przeglądzie przy 30.000 km (wtedy zalany był Castrol Edge 5W30).
        Ad. 2. ASO wykonało test wg ich wewn. procedury testowania układu rozrządu. Wyszło im, że napinacz jest w porządku.
        Ad. 5. Mimo, że gwarancja się skończyła ASO jest skłonne partycypować w kosztach części (udział > 50%). Z tym, że najpierw test musi wykazać problem z układem rozrządu.

        Pozdrawiam,

        Komentarz

        • Vojtek1,9tdi
          Rider
          • 2010
          • 264

          Nowe auto a takie ciulstwo chyba ci to zle poskladali.Wspolczuja.
          Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

          Komentarz

          • tomkr82
            Drive
            • 2009
            • 52

            ja juz ze 100 % ustalilem, ze moj pojaz uruchamia sie z wysokimi obrotami i wyciem gdy : 1) silnik jest zimny (np po nocy) i samochod stoi w temperaturze otoczenia > 17 stopni Celsjusza. Gdy temperatura przewyzsza 17 stopni (co pokazuje mi komputer po przekreceniu kluczyka) to jestem 100% pewny, że samochod uruchomi sie jak na zalaczonym wczesniej filmie. Natomiast gdy temperatura otoczenia jest nizsza, pojazd uruchamia sie na niskich obrotach (byc moze przez 2-3 sekundy slychac go glosniej). Samochod zostawiony przedwczoraj po poludniu do ogledzin i testow w ASO Skody w Siedlcach. Zglosilem kilka usterek w tym terkaczacy filtr paliwa, wadliwy boczek podprcia drzwi kierowcy - pofalowanie materialu, problem z radiem SWIGN, ktore w okresie letnim kilkakrotnie potrafilo sie wlaczyc i wylaczyc samoczynnie kilkanascie razy oraz slyszalny cicho odglos puknięcia przy puszczaniu sprzegla na biegu jałowym. Jestem ciekaw jaka bedzie diagnoza serwisu i czy usterki zostana usuniete. Oczywiscie napisze jak ekipa z Carsed-u podeszła do problemu.
            Toma

            Komentarz

            • zbigniew147
              Rider
              • 2008
              • 482

              Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
              Nowe auto a takie ciulstwo chyba ci to zle poskladali.Wspolczuja.
              co ty chłopie opowiadasz? Ten motor tak chodzi i nie jest oznaka żadnego ciulstwa.
              Mój ma 31kkm przez 1,5 roku i pracuje tak samo od momentu jak wyjechałem nim z salony.
              Słyszałem kilkainnych i też tak pracują.

              mishenka on tak terkocze i szerokości życzę.

              Komentarz

              • winni77
                RS
                • 2009
                • 2183
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez tomkr82
                ja juz ze 100 % ustalilem, ze moj pojaz uruchamia sie z wysokimi obrotami i wyciem gdy : 1) silnik jest zimny (np po nocy) i samochod stoi w temperaturze otoczenia > 17 stopni Celsjusza. Gdy temperatura przewyzsza 17 stopni (co pokazuje mi komputer po przekreceniu kluczyka) to jestem 100% pewny, że samochod uruchomi sie jak na zalaczonym wczesniej filmie. Natomiast gdy temperatura otoczenia jest nizsza, pojazd uruchamia sie na niskich obrotach (byc moze przez 2-3 sekundy slychac go glosniej).
                Miałem identyczną teorię, aż do momentu kiedy silnik odpalił się na podwyższonych przy 15°C...
                Mój "Batmobil"

                Komentarz

                • Vojtek1,9tdi
                  Rider
                  • 2010
                  • 264

                  Zamieszczone przez zbigniew147
                  Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                  Nowe auto a takie ciulstwo chyba ci to zle poskladali.Wspolczuja.
                  co ty chłopie opowiadasz? Ten motor tak chodzi i nie jest oznaka żadnego ciulstwa.
                  Mój ma 31kkm przez 1,5 roku i pracuje tak samo od momentu jak wyjechałem nim z salony.
                  Słyszałem kilkainnych i też tak pracują.

                  mishenka on tak terkocze i szerokości życzę.
                  A to chyba,że tak
                  Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                  Komentarz

                  • pkleszcz
                    Drive
                    • 2011
                    • 95

                    Witam,

                    Może odświeżę trochę temat gdyż mam podobny problem. W yeti mam silnik 1.4 TSI, który pracuje dość głośno jak się rozgrzeje. Między 2500 - 4000 pracuje jak traktor. Praca taka nie występowała zawsze podczas docierania silnika, pracował on naprawdę cicho teraz zrobiło się znaczeni głośniej. Dodam, że samochód mam 2 miesiąc a przejechane mam 2tys. km.

                    W ASO usłyszałem, że samochód jest rzeczywiście głośny ale nic niepokojącego się nie dzieje. Moje pytanie jest takie czy mogę sprawdzić coś jeszcze by dowiedzieć się czy wszystko z nim w porządku.

                    Sprawdzałem na razie poziom oleju i jest w normie.

                    Dziękuję za wszelkie wskazówki.

                    Komentarz

                    • zbigniew147
                      Rider
                      • 2008
                      • 482

                      pkleszcz
                      wszystko jest kwestia o ile głosniej motor pracuje - chociaż nie powinno nic się zmieniać.
                      moze odwiedź inne ASO w okolicy.

                      Komentarz

                      • winni77
                        RS
                        • 2009
                        • 2183
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez zbigniew147
                        wszystko jest kwestia o ile głosniej motor pracuje
                        Niby tak, ale dla przykładu w Octavii ten silnik po rozgrzaniu, na biegu jałowym, wyłączony nawiew i radio, zamknięte szyby jest niesłyszalny. Nie wiem na ile podobnie jest wyciszone Yeti, ale na pewno powinno to być powodem do niepokoju.
                        Mój "Batmobil"

                        Komentarz

                        • zbigniew147
                          Rider
                          • 2008
                          • 482

                          Zamieszczone przez winni77
                          Zamieszczone przez zbigniew147
                          wszystko jest kwestia o ile głosniej motor pracuje
                          Niby tak, ale dla przykładu w Octavii ten silnik po rozgrzaniu, na biegu jałowym, wyłączony nawiew i radio, zamknięte szyby jest niesłyszalny. Nie wiem na ile podobnie jest wyciszone Yeti, ale na pewno powinno to być powodem do niepokoju.
                          no masz racje - może ja się źle wysłowiłem - nie powinien głosno pracowac i tyle zwłasza pa kilku minutach

                          Komentarz

                          • Wojtas_Poznań
                            RS
                            • 2010
                            • 2822

                            znowu się zamotałem ? :lol: to w końcu to Yeti hałasuje na biegu jałowym czy podczas jazdy ? bo Kolega coś tam wspomina o:
                            Zamieszczone przez pkleszcz
                            Między 2500 - 4000 pracuje jak traktor
                            to chyba podczas jazdy ? czy Kolega sobie stoi na luzie i gazuje ot tak, żeby posłuchać jak silnik pracuje ?
                            zresztą kto za tym trafi :diabelski_usmiech
                            SPOT Poznań:
                            .....
                            ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                            Error 503 Wojtas Unavailable :P

                            Komentarz

                            • pkleszcz
                              Drive
                              • 2011
                              • 95

                              Oczywiście chodziło mi, że podczas jazdy hałasuje. Tak jak napisałem między 2500 - 4000 jest bardzo głośno. Jak jeździłem octavią było dużo ciszej. Dlatego pytam co można sprawdzić, żeby się dowiedzieć czy to jakiś problem silnika.

                              Komentarz

                              • Tichy
                                Rider
                                • 2010
                                • 544

                                Może to kwestia kształtu nadwozia i szumów powietrza. Jeździłem na jazdach próbnych Yeti i było głośniej, właśnie poprzez szumy powietrza.

                                Ogólnie 1.4TSI na biegu jałowym jest niesłyszalny, ale po przygazowaniu lubi zamruczeć

                                Komentarz

                                • krzysn
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 515

                                  Zamieszczone przez zbigniew147
                                  Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                                  Nowe auto a takie ciulstwo chyba ci to zle poskladali.Wspolczuja.
                                  co ty chłopie opowiadasz? Ten motor tak chodzi i nie jest oznaka żadnego ciulstwa.
                                  Mój ma 31kkm przez 1,5 roku i pracuje tak samo od momentu jak wyjechałem nim z salony.
                                  Słyszałem kilkainnych i też tak pracują.

                                  mishenka on tak terkocze i szerokości życzę.
                                  Dołączam się do opinii. Mój odpalony pod salonem, jeszcze oklejony folią wystartował z podwyższonymi obrotami, hałas jak w dieslu.

                                  Panowie, dostajecie histerii. 1.4 tsi to świetny silnik, trzeba jeździć i nie słuchać za bardzo.
                                  Też mam czasem takiego pierdolca że nasłuchuję dźwięków w samochodzie. Były stuki zawieszenia, stuki przy zmianie biegów w dsg. Pewnie są nadal, ale jakoś mi przeszło ;-) Pompę paliwa (lub filtr) też mi hałasuje.

                                  Nie zawsze sam stosuję się do tej rady, ale czy nie lepiej posłuchać radia ?

                                  Na forum superbclub.pl koledzy chwalą się przebiegami ponad 100 tys w 1.8 tsi.

                                  Komentarz

                                  • loyd
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2342

                                    krzysn, przesadzasz. Problem z wariatorem rozrządu jest realny a nie wydumany .....

                                    Komentarz

                                    • krzysn
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 515

                                      loyd, zgadzam się, to realny problem na naszym forum ;-)

                                      Komentarz

                                      • Morgoth
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1116

                                        Zamieszczone przez krzysn
                                        Dołączam się do opinii. Mój odpalony pod salonem, jeszcze oklejony folią wystartował z podwyższonymi obrotami, hałas jak w dieslu.

                                        Panowie, dostajecie histerii. 1.4 tsi to świetny silnik, trzeba jeździć i nie słuchać za bardzo.
                                        Też zauważyłem podobny objaw w mojej Okcie i podobnie jak Ty staram się o tym nie myśleć. Odpalam, ruszam, jadę i silnik cichnie. Uznałem że ten typ tak ma i tyle ... najwyżej następne auto będzie od innego producenta
                                        Morgoth

                                        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                        G.B.Show

                                        Komentarz

                                        • loyd
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2342

                                          Chodzi mi o to, że wszytskie te terkotania pomp paliwa czy stuki w zawieszeniu to "pikuś" - w najgorszym wypadku po gwarancji wyłożysz 200 - 500 pln i problem z głowy.

                                          Jak po gwartancji padnie "wariator" to w najlepszym wypadku wydasz 2000 pln (wariator + robocizna), w gorszym wypadku 4000 pln (wariator + rozrząd + robocizna) a w najgorszym wypadku ca 15.000 (wymiana silnika po zerwaniu łańcucha).

                                          Komentarz

                                          • jamesbondzio
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1174
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                            Zamieszczone przez loyd
                                            Chodzi mi o to, że wszytskie te terkotania pomp paliwa czy stuki w zawieszeniu to "pikuś" - w najgorszym wypadku po gwarancji wyłożysz 200 - 500 pln i problem z głowy.

                                            Jak po gwartancji padnie "wariator" to w najlepszym wypadku wydasz 2000 pln (wariator + robocizna), w gorszym wypadku 4000 pln (wariator + rozrząd + robocizna) a w najgorszym wypadku ca 15.000 (wymiana silnika po zerwaniu łańcucha).

                                            mozna taniej ;-)
                                            kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                            teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                            Komentarz

                                            • loyd
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2342

                                              jamesbondzio, nie po to kupowałem nowe auto, żeby do niego ładować silnik niewiadomego pochodzenia (który również może być po przygodzie z zerwanym łańcuchem) .....

                                              Jakbym kupił "funkiel-nówkę" tdi od żony prezesa banku w Niemczech w skórze banan, w klimie, w kombi i w dsg to miałbym w dupie jaki tam jest silnik w środku .....

                                              Komentarz

                                              • zbigniew147
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 482

                                                rozmawiałem z kolegą który jeszcze niedawno pracował w ASO skody w Szczecinie i mówił mi że zdarzają się skody w których były wymieniane napinacze. Nie we wszystkich ale faktycznie było to problem. Poradził mi że jak zauważe że coś jest nie teges aby jechac jak w dym i jak tylko zdiagnozują to wymienią - ale wspomniał że nie we wszystkich zgłaszanych zdjagnozowali to - czasami to była nadwrażliwość uzytkowników niż rzeczywista usterka - moja narazie pracuje tak jak przy odbiorze wiec mi nie wymienią.

                                                Komentarz

                                                • jamesbondzio
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1174
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                                  Zamieszczone przez loyd
                                                  jamesbondzio, nie po to kupowałem nowe auto, żeby do niego ładować silnik niewiadomego pochodzenia (który również może być po przygodzie z zerwanym łańcuchem) .....

                                                  Jakbym kupił "funkiel-nówkę" tdi od żony prezesa banku w Niemczech w skórze banan, w klimie, w kombi i w dsg to miałbym w dupie jaki tam jest silnik w środku .....
                                                  spoko spoko..
                                                  tez mam 1.4 TSI i śledze watek ..w sumie dwa wąttki równolegle..
                                                  kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                                  teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                                  Komentarz

                                                  • bohen
                                                    L&K
                                                    • 2009
                                                    • 1260
                                                    • Audi
                                                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                                    Zamieszczone przez krzysn
                                                    loyd, zgadzam się, to realny problem na naszym forum ;-)
                                                    To co ty na to, że ASO Emida Kraków z powodu wadliwego wariatora rozrządu wymieniło już dwa silniki 1.4 TSI na gwarancji :!:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...